30 Eylül 2012 Pazar

diz kaslarını güçlendirme egzersizleri....

  Eczaneye gelen özellikle de fazla kilolu olan teyzelerden duyduğum şikayetlerin başında diz ağrıları oluyor,yürümelerini,merdiven inip çıkmalarını hatta yaşamla bağlantılarını önemli ölçüde kısıtlayıp onları eve mahkum ediyor bu rahatsızlık.Kilo almaya başladıkça onları çok  daha iyi anlamaya başladım.Alınan her kilo dizlere kat kat etki edip tüm yükün dizlerimize binmesine,oturup kalkarken zorlanmalara,zamanla da burda deformasyonlara,eklem aşınmalarına neden oluyor.
  Sağlığımız için kilomuza mutlaka dikkat etmeli beli bir kiloda sabit kalmaya çalışmalıyız ama hamilelik gibi kilo alımını engelleyemediğimiz durumlarda ne yapabiliriz diye düşündüm ve diz kaslarımı kuvvetlendirecek egzersizler yaparak biraz da olsa olabilecek hasarı azaltabiliriz diye düşündüm.İnternette bunun için çeşitli yazılar ve egzersizler var,ben hamilelerin de kolaylıkla yapabileceği bir kaç hareket buldum ve bunun resmini aynen yayınlıyorum..Hadi bakalım anne adayları çocuğumuz için bir çok şeye dikkat ediyoruz biraz da kendimiz için birşeyler yapma vakti..Herkese kolya gelsin..

2 yorum:

  1. çok güze3l bilgiler paylaşmışsınız.. sizi izlemeye alacağım fakat bulamadım sayfada izleyiciler kısmını ?

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim,malesef öyle bir bölüm yok,blogum yeni ve ben de geliştirme aşamasındayım en kısa sürede eklerim..bu şekilde öneri ve eleştirilerinizle şekillendirmeme yardımcı olursanız sevinirim..

    YanıtlaSil